Foto

Heeft u een vraag? Neem dan een kijkje bij onderstaande veelgestelde vragen Door de vraag van uw keuze aan te klilkken komt u bij de antwoorden.

Staat uw vraag er niet bij, dan kunt u ons bereiken via het contactformulier op de website of een mail sturen via info@ouderenthuiswinkel.nl 
Telefonisch zijn wij bereikbaar van maandag t/m vrijdag bellen tussen 09.00 - 14.00 uur op telefoonnummer 0320 - 85 25 52. Op zaterdagen, zondagen en erkende feestdagen is ons kantoor gesloten.

ALGEMENE ONDERWERPEN
-Prijzen
-Zoeken naar artikelen
-Gegevens invoeren en controleren
-Bemiddelt u ook voor andere ondernemers?
-Moet ik een account/login aanmaken?
-Klantgegevens wijzigen
-Wachtwoord wijzigen
-Wat is een E-nieuwsbrief?
-Afmelden e-nieuwsbrief
-Klachten
-Klantenservice
-Toepasbaarheid veel gestelde vragen en leveringsvoorwaarden
-Privacy beleid
-Cookies

BESTELLEN
-Plaatsen van artikelen in de winkelwagen
-Annuleren  bestelling
-Annuleren bestelling met login en wachtwoord
-Op welke uren kan ik bestellen?
-Hoe ontvang ik mijn bestelontvangst/bevestiging?
-Wanneer ontvang ik mijn bestelontvangst/bevestiging?
-Ik heb geen internet en e-mail, maar wil toch graag bestellen ,
schriftelijk of per telefoon. (geldt niet voor bloemen, filmproducties,taarten en gebak en grootletterboeken
-Nieuwe bestelling plaatsen
-Ik zoek een specifiek product en heb het niet in de winkel gezien

BETALEN
-Bankgegevens voor betaling van een schriftelijke of telefonische  bestelling
-Veilig betalen
-Eenmalige machtiging
-Achteraf betalen voor Zorgaanbieders
-Facturatie

LEVEREN
-Afleveradres
-Algemene voorwaarden
-Wat is de levertermijn?
-Wat bedragen de verzendkosten?
-Wat bepaald de hoogte van de verzendkosten
-Controle  aflevering  bestelling
-Bezorgen; door wie
-Op welke dagen wordt er afgeleverd?
-Vermelde levertijdmijn gepasseerd en  bestelling is nog niet ontvangen?
-Mijn bestelling is niet compleet afgeleverd, krijg ik nu extra kosten?
-Levertermijn
-Product op een bepaalde datum, kan dat?
-Online betaald en nog geen levering ontvangen
-Bericht gekregen dat betalen op rekening afgewezen is en dat de bestelling pas verstuurd wordt als ik heb betaald. Waarom?
-Ik heb een eenmalige (online) machtiging gegeven, en heb nog steeds niets ontvangen en ik wacht al een week.
-Heeft mijn betaalwijze invloed op de levertermijn?
-Ik heb een product besteld en dat blijkt niet meer leverbaar

RETOUREN
-Retourzendingen
-Herroepingsrecht/bedenktermijn
-Retourformulier
-Retourbetaling
-Verkeerd product ontvangen en wel het juiste besteld
-Deffect bij ontvangst
-Garantie door fabrikant/leverancier
-Oneigenlijk gebruik

Disclaimer

ALGEMENE ONDERWERPEN
 
Prijzen
Alle prijzen zoals vermeld in de webwinkel zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten. Verzendkosten worden apart genoemd en vermeld in de winkelwagen.

naar boven

Zoeken naar artikelen
In onze webwinkel vindt u  rechts “zoeken”. Deze functie kunt u gebruiken om snel het hele assortiment te doorzoeken. Daarnaast kunt u aan de linkerzijde de navigatie gebruiken om bij de juiste product(categorieën) te komen.
 
Door links op een productcategorie te klikken ziet u alle producten die binnen deze groep thuishoren.

naar boven
Gegevens invoeren en controleren
Vul in dit veld al uw gegevens in.  Controleer de invoerde gegevens goed op juistheid. Ouderenthuiswinkel.nl is niet aansprakelijk voor kosten die voortvloeien uit foutief ingevoerde gegevens door de consument.

naar boven
Bemiddelt u ook voor andere ondernemers?
Ja, dat doen wij. Voor verschillende producten/diensten werken wij samen met andere partijen. Daarvoor hebben wij gekozen omdat met name bij dit soort producten het voor de klant belangrijk is dat er een wel zeer uitgebreide keuze is en er snel geleverd wordt (soms binnen 1 dag) . Korte lijnen dus. Daarom leveren wij niet zelf  en wordt u automatische doorgeschakeld naar de webwinkel van de betreffende leverancier. Dit betreft leveranciers van de volgende producten:
 
-Bloemen, planten, taarten, gebak, filmproducties, zakelijke- en particuliere dienstverleners en grootletter (lees) boeken.
 
Ook plaatsen wij achtergrondinformatie en  tips op onze website waar wij links bij plaatsen. Door op de link te klikken komt u vanzelf bij de betreffende organisatie, instelling of ondernemer terecht. Via deze link kunt u meer te weten komen over het betreffende onderwerp of een product/dienst. In deze verwijzen wij de consument naar alle door bovenvermelde leveranciers en partijen gestelde  voorwaarden zoals; bestel-uren, levertermijnen, betaling, bezorgprocedures en kosten,  garantievoorwaarden en algemene voorwaarden.

naar boven
Moet ik een account aanmaken?
U heeft de keuze om als "gast" af te rekenen of om een account/klantregistratie aan te maken. U kunt een account aanmaken  via “login”  en “nieuwe klant” rechts in het menu . Na het invullen van uw gegevens  krijgt u een email toegezonden met uw gegevens en wachtwoord. U kunt vanaf nu inloggen met uw email-adres en een persoonlijk gekozen wachtwoord.

naar boven
Klantgegevens wijzigen
Om uw klantgegevens te wijzigen dient u te zijn ingelogd. Vervolgens klikt u in de bovenbalk op “mijn account”   Hier vindt u een overzicht van de gegevens zoals die bekend zijn bij ouderenthuiswinkel.nl. Ook uw bestellingen kunt u hier inzien.  U kunt hier uw gegevens aanpassen. En een ander wachtwoord kiezen. Om de wijziging definitief te maken klikt u op “wijzig gegevens”.

naar boven
Mijn wachtwoord vergeten 
U kunt eenvoudig een nieuw wachtwoord opvragen . Klik op login en u ziet een veld  bestaande klant  en een blokje “wachtwoord vergeten” U komt dan op een pagina waar u uw email-adres kunt invullen. U ontvangt dan direct een email met daarin uw wachtwoord.

naar boven
Wat is een E-Nieuwsbrief? Voordeel en nieuws
Een nieuwsbrief die u via uw e-mail ontvangt. Via deze nieuwsbrief  wordt u als eerste op de hoogte gesteld van acties, achtergrondinformatie en nieuwe artikelen. Meld u hier aan.

naar boven
Hoe kan ik mij afmelden?
U kunt zich ten alle tijde afmelden voor de nieuwsbrief via de link in de nieuwsbrief of op deze website. Uw e-mailadres wordt niet aan derden verstrekt (zie ons privacy statement). 

naar boven
Toepasbaarheid veel gestelde vragen en leveringsvoorwaarden 
Deze zijn niet van toepassing op de partijen waar Ouderenthuiswinkel voor bemiddelt, een doorverwijzende rol voor speelt en/of u via een link naar de betreffende website wordt verwezen.
Op al onze diensten en leveringen zijn onze Voorwaarden voor Levering van toepas-sing. Deze zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel Midden-Nederland.
Let op! Om te kunnen bestellen dient u tijdens het bestelproces akkoord te gaan met de voorwaarden door een vinkje te zetten We gaan er van uit dat u pas akkoord gaat met de voorwaarden als u ze ook daadwerkelijk heeft gelezen.

naar boven
Privacy
De Ouderenthuiswinkel.nl registreert de volgende gegevens bij een bestelling:
-Besteld door; naam, adres, woonplaats, e-mailadres en telefoonnummer
-Factuur aan; naam, adres, woonplaats, e-mailadres en telefoonnummer
-Afleveradres; naam, adres, woonplaats

-het IP adres van de computer waarmee wordt besteld.
Deze gegevens worden uitsluitend gebruikt voor het afhandelen van de bestelling en registratie van onze klantopbouw (zoals regio). Na aanmelding voor de nieuwsbrief zullen e-mailadres en naam in een aparte database worden geregistreerd voor de verzending van digitale nieuwsbrieven en acties. Bij afmelding voor de nieuwsbrief worden de gegevens uit deze database verwijderd. Ouderenthuiswinkel.nl  verstrekt géén klantgegevens aan derden.
naar boven
Klantenservice
Wij doen ons uiterste best om u zo snel en goed als mogelijk van dienst te zijn. Hebt u toch een vraag of een klacht over onze producten of de afhandeling van de bestelling, dan vragen wij u dit zo spoedig mogelijk te melden. Wij streven ernaar om uw vraag binnen 2 werkdagen per mail te behandelen, doch uiterlijk binnen 5 werkdagen ontvangt u een reactie. Bij voorkeur verstuurt u de vraag/klacht via het contactformulier op de website of via e-mail info@ouderenthuiswinkel.nl .

naar boven
BESTELLEN

Plaatsen van artikelen in winkelwagen
Snel en eenvoudig producten bestellen:
1.Als u het juiste product/dienst hebt gevonden klikt u op “ bestel”
2.U komt nu in uw winkelwagen ziet nu een overzicht van alle door u in uw winkelwagen geplaatste  artikelen, u kunt in dit scherm nog eenvoudig wijzigingen aanbrengen in aantal en in product. Ook kunt u producten verwijderen. In het overzicht ziet u ook wat de verzendkosten zijn die u berekend worden. Om uw bestelling verder af te ronden klikt u op de knop “bestel deze artikelen”. Wilt u alsnog een product toevoegen, klik dan onderaan het scherm op de “verder winkelen”. De reeds bestelde producten blijven in de winkelwagen zitten terwijl u verder winkelt. Kies ook hier uw betaalmethode.

naar boven
Annuleren bestelling
U kunt uw bestelling gemakkelijk zelf annuleren. De order kan alleen worden gean-nuleerd als deze nog niet is verzonden. U kunt de order annuleren door in de winke-lwagen op verwijderen  te klikken.

naar boven
Annuleren met login-wachtwoord 
Daarnaast kunt u dit ook doen in uw persoonlijke gegevens. Meldt u hiervoor aan bij Ouderenthuiswinkel.nl  met uw e-mailadres  en wachtwoord en klik in het rechter-menu op 'Mijn orders'. Hier ziet u een overzicht van de huidige en/of eerdere bestellingen.
Om een order te annuleren klikt u onder de status op 'annuleren'. Reeds betaalde en/of verzonden of afgeleverde bestellingen kunnen niet geannuleerd worden.  Neem contact op via e-mail; info@ouderenthuiswinkel.nl of telefoonnummer 0320 - 85 25 52

naar boven
Op welke uren kan ik bestellen?
U kunt bij ons 24 uur per dag en 7 dagen in de week online bestellen.
Van maandag t/m vrijdag van tot 12.00 uur verwerken we de ontvangen bestellingen en betalingen nog dezelfde dag. Let op! Vermelde levertermijnen gaan in op het moment dat uw betaling  is ontvangen.

naar boven
Hoe ontvang ik mijn bestelontvangst/bevestiging?
De bestelbevestiging en de statusberichten ontvangt u uitsluitend per e-mail. Het is om die reden belangrijk om een geldig e-mailadres op te geven en om rekening te houden met uw spamfilter!

naar boven
Wanneer ontvang ik mijn bestelontvangst/bevestiging?
Deze ontvangt u direct na de ontvangst  van uw bestelling en  uitsluitend per e-mail. Controleer de inhoud  goed op de correctheid van de vermelde gegevens;
-Uw persoonlijke gegevens
-Productnummer(s)
-Aantal
-Prijzen
-Levertermijn
-Afleveradres
 
Let Op! Indien u onjuistheden ontdekt dient u dit direct aan ons te melden via het contactformulier op de website of via e-mail;  info@ouderenthuiswinkel.nl  Indien u verzuimt om dat direct te melden (dezelfde dag)  is de ouderenthuiswinkel.nl niet verantwoordelijk voor foutieve afleveringen en heeft geen verplichtingen tot retourname van het geleverde en/of retourbetaling van het reeds voldane bedrag. Nog niet door de besteller voldane vorderingen blijven  bestaan en dienen te worden voldaan door de besteller.

naar boven
Ik heb geen internet en e-mail, maar wil toch graag bestellen , schriftelijk of per telefoon. (geldt niet voor bloemen, taarten en gebak en grootletterboeken)
 
U kunt bestelformulieren printen ; zie in de groene kopbalk op de beginpagina: formulieren. klik op uw formulier en u kunt deze printen. Wij kunnen u ook bestelformulieren sturen, zodat u toch een bestelling kunt doorgeven. Bellen kan ook. Als U per post,  of telefonisch bestelt, heeft u alleen de mogelijkheid om per bankoverschrijving (vooraf) , internet, mobiel-bankieren of een éénmalige (van een handtekening voorziene) machtiging te betalen. Voor uw gemak hebben we een éénmalige machtiging toegevoegd aan het bestelformulier.

naar boven
Nieuwe bestelling plaatsen
Nieuwe bestellingen worden pas uitgeleverd na betaling van eerder geleverde bestellingen!

naar boven
Ik wil een product op een bepaalde datum, kan dat? 
Heeft u een product voor een bepaalde datum nodig, neem dan vóór u bestelt contact met ons op via e-mail; info@ouderenthuiswinkel.nl  of bel 0320- 85 25 52. We kun-nen u dan informeren over de levertijd. Hiermee kan teleurstelling worden voorkomen. Nieuwe bestellingen worden pas uitgeleverd na betaling van eerder geleverde bestellingen!

naar boven
Ik zoek een specifiek product en heb het niet in de winkel gezien?
Neem dan gerust contact met ons op via het contactformulier op de website of via e-mail; info@ouderenthuiswinkel.nl . Geef ons duidelijk aan wat u zoekt en wij zullen onze uiterste best doen om binnen onze mogelijkheden aan uw verzoek te voldoen.

naar boven
BETALEN

Wat zijn uw bankgegevens voor betaling van een schriftelijke of telefonische  bestelling?
Indien u niet kiest voor de eenmalige machtiging voorzien van handtekening (toegevoegd aan bestelformulier) dan kunt u uw betaling overmaken via bankoverschrijving (vooraf), internetbankieren of mobielbankieren onder vermelding van  Ouderenthuiswinkel Zus Mies en uw ordernummer naar;

Ouderenthuiswinkel Zus Mies, Vinkeveen
ING Bank   
IBAN:
NL27INGB0007 1853 91
BIC: INGBNL2A
 
Voor alle betalingen geldt dat wij de bestelling verwerken zodra wij uw betaling hebben ontvangen. Vervolgens gelden de levertijden die op dat moment op de site vermeld staan.

naar boven
Veilig betalen
De verplichte velden worden met een * (sterretje) aangegeven. Voor online betalingen wordt u automatisch doorgestuurd naar een aparte beveiligde betaalpagina.
 
Ouderenthuiswinkel.nl  zorgt ervoor dat uw gegevens veilig worden verstuurd door het gebruik van Secure Socket Layers (SSL), een geavanceerd beveiligingssysteem voor internet, om uw gegevens te beschermen. Om de veiligheid van het bestelproces te garanderen, worden alle gegevens - inclusief naam, adres en uw bank- of creditcardgegevens - gecodeerd verstuurd via een beveiligde server. Zodoende zijn alle bank- en adresgegevens beveiligd in het bestelsysteem. U herkent de beveiliging door het slotje wat (vaak) rechts onderin de browser verschijnt. Wij hechten grote waarde aan veilig betalen. Ouderenthuiswinkel Zus Mies werkt samen met CCV Pay Nederland.
 
U kunt bij ons veilig betalen met de volgende betaalmethoden:
- iDEAL
- Achteraf betalen (alleen voor zorgaanbieders)
- Vooraf overmaken 
- Eenmalige machtiging met handtekening


IDEAL
Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. Als internet-bankierder kunt u direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden. De volgende banken zijn aangesloten bij iDEAL:
-         ABN Amro, ASN Bank, Fortis, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank en de Triodos Bank

naar boven

Eenmalige machtiging met handtekening via geschreven bestelformulier of telefonische bestelling.
Wanneer u kiest voor het gedrukte bestelformulier, kunt  u er voor  kiezen om een eenmalige machtiging voorzien van uw handtekening  (en overige gegevens)  te geven, zodat wij het bestelbedrag éénmalig van uw rekening af mogen schrijven. Uw bestelling wordt verwerkt en de levertermijn gaat in zodra uw betaling door ons is ontvangen. Houdt rekening met 5 werkdagen. Tel deze dagen op bij de levertermijn.
Uw betaling zal door uw bank binnen enkele dagen van uw rekening worden afgeschreven.
Let op! In geval van incassoblokkade  of stornering (terugboeken van de betaling) worden u per e-mail alternatieve betaalmethoden aangeboden. Er wordt dan € 1,75 administratiekosten in rekening gebracht

naar boven
Facturering
Wij factureren uitsluitend digitaal. tenzij u niet beschikt over een e-mailadres en gebruik hebt gemaakt van het  (schriftelijke) bestelformulier met  een éénmalige machtiging ,voorzien van uw handtekening, Dan ontvangt u het orderontvangst-bewijs/factuur per post. Deelleveringen worden apart gefactureerd. U ontvangt een factuur met verzendkosten- en BTW vermelding bij uw bestelling.

naar boven
Heeft mijn betaalwijze invloed op de levertermijn?
Ja, dat heeft het zeker en daar dient u rekening mee te houden. Zeker als u uw product(en) op een bepaalde dag afgeleverd wilt hebben.
 
-Online betalingen; Internet en mobielbankieren, IDEAL, zijn directe betalingen. Zodra uw de betaling uitvoert duurt het circa 1 tot 2 uur voor de betaling door ons wordt herkent.

Let op! Verreweg het snelste is de online betaling!

naar boven
LEVERINGEN

Afleveradres kiezen
U kunt een ander afleveradres opgeven als u het pakket niet op uw factuuradres wenst te ontvangen.
Dit doet u door in de tweede stap van het bestelproces het factuur- en het bezorgadres beide in te vullen. Bij het bezorgadres vult u dan bijvoorbeeld het adres van uw moeder /vader, dochter/zoon, kleinkind of vriend in. Vergeet daarbij niet de naam in te vullen, zodat men ter plekke wel weet voor wie het pakket bestemd is.

naar boven
Accepteren algemene voorwaarden
Nadat alle gegevens zijn ingevoerd, dient u akkoord te gaan met de algemene voorwaarden. Lees ze goed!

naar boven
Wat is de levertermijn?
De van toepassing zijnde  levertermijn staat vermeld bij de productomschrijvingen en kan variëren per categorie/product.

naar boven
Wat bedragen de verzendkosten?
De van toepassing zijnde verzendkosten staan vermeld bij de productomschrijving en kan variëren per categorie/product afhankelijk van gewicht en volume.

naar boven
Wat bepaald de hoogte van de verzendkosten?
Al onze tarieven zijn altijd inclusief verwerking, administratie- en verpakkingskosten.

naar boven
Ik heb al online betaald maar mijn levering nog niet ontvangen
Online betalingen worden direct uitgevoerd. Het kan dus voorkomen dat een artikel later (conform de levertermijn) wordt verzonden dan uw betaling is afgeschreven.

naar boven
Ik heb een bericht gekregen dat betalen op rekening afgewezen is en dat de bestelling pas verstuurd worden als ik heb betaald. Waarom?
Hier kunnen verschillende redenen voor zijn.
Wij doen een kredietrisicocontrole wanneer u op rekening geleverd wilt krijgen. Wanneer uit deze controle een registratie op negatief betaalgedrag of gerechtelijke uitspraken naar voren komt, dient u bij ons vooruit te betalen. U krijgt dan alternatieve betaalmethoden aangeboden.
 
Andere redenen kunnen zijn dat u niet alle verplichte velden in het bestelformulier heeft ingevuld (geboortedatum en telefoonnummer zijn verplicht), wanneer u minder-jarig bent, een postbusadres heeft of wanneer u bij ons eerder betaalproblemen heeft gehad.

naar boven
Ik heb een eenmalige (online) machtiging aan jullie gegeven, maar ik heb nog steeds niets ontvangen en ik wacht al een week.
Hiervoor gelden dezelfde redenen als bij een afwijzing van betalen op rekening. Zie hierboven.  Bij een machtiging heeft u niet direct betaald, ook al is het geld al van uw rekening afgeschreven. Wij hebben het dan nog niet ontvangen omdat u of uw bank nog een week de tijd heeft om het geld terug te boeken.
De bestelling wordt verstuurd nadat de betaling 100% zeker is en niet meer terug geboekt kan worden.

naar boven
Ik heb een product besteld maar dat blijkt niet meer leverbaar.
Wij bieden u dan een alternatief gelijkend product aan, u kunt er ook voor kiezen om de bestelling te annuleren.

naar boven
Controle aflevering  bestelling
Controleer direct na ontvangst of uw bestelling in orde is. Eventuele gebreken of fouten dient u binnen 2 kalenderdagen (na ontvangst van uw bestelling) via het contactformulier op de website of  per e-mail info@ouderenthuiswinkel.nl te melden.

naar boven
Bezorgen door wie?
Bestellingen worden op werkdagen verzonden via Brievenpost, Post NL, DHL, of een ander koeriersbedrijf.

naar boven
Op welke dagen wordt er afgeleverd?
Van maandag t/m vrijdag
Op zon- en feestdagen wordt er niet afgeleverd

naar boven
Vermelde levertermijn gepasseerd en bestelling is nog niet ontvangen?
Meldt het ons via e-mail als uw bestelling  niet volgens de vermelde levertermijn is  bezorgd. Uitblijvende bezorging dient uiterlijk  binnen 2 dagen na het verlopen van de levertermijn te zijn gemeld, zodat wij actie kunnen ondernemen.
Let op!  
-Wij zijn niet verantwoordelijk voor niet geleverde bestellingen veroorzaakt door foutief ingevulde adresgegevens!
-Wij zijn niet verantwoordelijk voor postpakketen die zoek zijn geraakt nadat deze zijn aangeboden.
-Na verzending is het risico voor de koper.

naar boven
Mijn bestelling is niet compleet afgeleverd, krijg ik nu extra kosten?
Eventuele naleveringen worden zonder extra kosten verstuurd.

naar boven
Levertermijn
Wij doen onze uiterste best de producten  binnen de  bij de productomschrijving vermelde termijn te leveren. We leggen hier uit waarom het voor ons onmogelijk is een exacte levertijd aan te geven.
 
In de meeste gevallen worden bestellingen voor 12.00 uur geplaatst en voldaan nog dezelfde dag verwerkt. De te verwachten levertijd wordt in de winkel bij het product weergegeven. Het kan voorkomen dat het door u bestelde product  uit voorraad is, of niet meer leverbaar is, terwijl dit in de winkel onbedoeld niet wordt aangegeven. U ontvangt een bericht per e-mail  wanneer de levertijd langer is dan de aangegeven levertijd. U heeft dan de mogelijkheid de bestelling te annuleren of een alternatief gelijkwaardig product (dezelfde prijs) uit te zoeken. Eventuele meerkosten omdat u een duurder product verkiest, dienen vooraf te worden voldaan volgens de standaard betaalprocedure.
Op de dag van verzending krijgt u een bericht. Uw bestelling zou dan binnen de aangegeven levertermijn bezorgd moeten worden. Is dit niet het geval, neem dan contact met ons op.
 
In actieperioden waarin het uitzonderlijk druk is kan de levertijd iets oplopen.

naar boven
 RETOUREN EN VERKEERD ONTVANGEN PRODUCTEN
 
Herroepingsrecht
Artikelen kunnen binnen de bedenktermijn (herroepingstermijn) van 14 kalenderdagen het artikel, zonder opgave van redenen terug sturen, mits onbeschadigd en ongebruikt. Stuur het product inclusief alle toebehoren in de niet beschadigde originele verpakking retour. Knip verpakkingen daarom voorzichtig en netjes open!

Terugsturen:
De klant die gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht heeft nadat hij aan Ouderenthuiswinkel.nl bekend heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht, 14 dagen de tijd om zijn aankopen retour te sturen. Klant dient wel aan te kunnen tonen dat het artikel binnen 14 kalenderdagen verzonden is.

Persoonlijke producten (bijvoorbeeld maar niet gelimiteerd tot: Crèmes, parfums, telefoons, hygiene producten, ondergoed en andere persoonlijke verzorging) kunnen alleen geretourneerd worden als de verpakking nog is verzegeld.

De bedenktermijn c.q. het herroepingsrecht is niet van toepassing voor; 
-Alle gepersonaliseerde producten (maatwerk)
-Hetzelfde geldt voor de overige producten als deze aan iemand worden cadeau gegeven, deze worden namelijk aangeboden als dienst en de ouderenthuiswinkel maakt dit mogelijk. Door te bestellen stemt u ermee in dat deze dienst door de ouderenthuiswinkel wordt uitgevoerd voordat de bedenktermijn van 14 dagen is verstreken en niet van toepassing is.
-Bestellingen waar een ander afleveradres is opgegeven dan het bestel en/of factuuradres.
-Bederfelijke producten
-Reizen, logies, trips, workshops, cursussen en overige thuisdiensten (particuliere dienstverleners en zakelijke dienstverleners)
-Restaurants
-Vrijetijdsbesteding
-Vervoer
-Alle voedingswaren
-Hygiënische producten (wordt bij de productomschrijving vermeld)
-Gebak, bloemen en planten
-Kranten, grootletterpuzzelboeken, agenda's, kalenders, abonnementen en  tijdschriften
-Diensten waarvan levering met instemming van de consument reeds is  aangevangen  
naar boven
Retourformulier of herroepingsrechtformulier
Wij verzoeken u in alle gevallen van retourzending het retourformulier of het herroepingsformulier volledig in te vullen en mee te sturen met de retourzending, samen met een kopie van uw factuur en de pakbon (indien aanwezig). Ook als u het product zonder opgave van redenen terugstuurt. Geef dan aan "zonder opgave van redenen".  Retourzendingen moet u altijd zelf frankeren en zijn voor uw eigen rekening, tenzij het een duidelijke fout van de Ouderenthuiswinkel  betreft. Dan zijn de kosten van verzending tot (max. standaardtarrief pakketpost) voor onze rekening. Afhankelijk van het type verzending, storten wij als u de frankeringskosten hebt gemaakt terug. Bij sommige artikelen komen wij de artikelen bij u ophalen, wij informeren u daar van te voren over.

Bij gebruik van het herroepingsrecht worden de eventueel door u betaalde standaard (heen)verzendkosten terugbetaald.


Let op! 
Er zijn verschillende retouradressen, dat is afhankelijk van de bestelde artikelen. Dus neem voor de correcte (retour) adresgegevens altijd eerst contact met ons op via het contactformulier op de website of via  e-mail; info@ouderenthuiswinkel.nl.
Ouderenthuiswinkel neemt niet extra gemaakte/ te maken kosten van verkeerde adressering voor haar rekening. Deze kosten zijn voor de consument.

naar boven
Retourbetaling
U ontvangt na retourontvangst een retourbevestiging en een creditfactuur. Indien de consument een bedrag betaald heeft zal dat bedrag zo spoedig doch uiterlijk binnen 14 dagen na de retourontvangst  worden terugbetaald. Indien van toepassing, inclu-sief de door de consument gemaakte (standaard)verzendkosten van de heenzending.

naar boven
Ik heb een verkeerd product ontvangen en wel het juiste besteld
Dat is erg vervelend voor u!  Bij ontvangst van een verkeerd artikel controleert u eerst welk artikel u hebt besteld en welk artikel is bevestigd via de e-mail. Komt dit niet overeen met de ontvangen artikelen, neem dan binnen 2 dagen contact met ons op via het contactformulier op de website of via info@ouderenthuiswinkel.nl. Vermeld naam, adres, woonplaats en order en factuurnummer. En natuurlijk via uw pakbon welk product u wel hebt ontvangen.  U ontvangt van ons een bevestigingsmail met daarin de te volgen procedure.  Eventuele door u gemaakte frankeringskosten  (standaardtarief pakketpost)  voor de retourzending storten wij u terug.

naar boven
Deffect bij ontvangst
Als u een artikel ontvangt dat niet naar behoren functioneert, neem dan uiterlijk  binnen 2 dagen na ontvangst contact op via het contactformulier op de website of via  e-mail; info@ouderenthuiswinkel.nl met vermelding van naam, adres, woonplaats  het order- en factuurnummer en de naam van het desbetreffende artikel. U ontvangt van ons een bevestigingsmail en wij zullen uw klacht in behandeling nemen en indien nodig een vervangend product toesturen. Eventuele door u gemaakte frankerings-kosten (standaardtarief pakketpost) voor de retourzending storten wij u terug.

naar boven
Garantie door fabrikant/leverancier
De Ouderenthuiswinkel.nl  staat in voor de deugdelijkheid en bruikbaarheid van de producten. Mocht er onverhoopt iets defect gaan of het product voldoet niet aan de verwachtingen, neem dan contact met ons op. Daarnaast gelden op vele producten fabrieksgaranties. Deze garanties beperken de wettelijke conformiteits- en garantieregels niet. Wilt u hierop aanspraak maken, neem dan contact met ons.

naar boven
Oneigenlijk gebruik
Als het defect val- stoot of waterschade betreft, het artikel oneigenlijk gebruikt is of het defect binnen het verwachtingspatroon bij normaal gebruik van het artikel lag, kunt u geen aanspraak maken op gratis reparatie of vervanging.

naar boven